PROF.UNIV.DR. ALINA BÂRGĂOANU – Adresă email: alina.bargaoanu@comunicare.ro
Sfera publică europeană;
Identitatea europeană;
Încadrarea mediatică a subiectelor europene;
Media şi sfera publică;
Comunicarea în Uniunea Europeană;
Rolul media în procesul de europenizare;
Media şi criza economică europeană.
PROF.UNIV.DR. NICOLETA CORBU -Adresă email: nicoleta.corbu@comunicare.ro
Teorii ale comunicării de masă (agenda setting, utilizări şi recompense, spirala tăcerii, fluxul comunicării în două trepte etc.);
Dieta media în noul sistem informațional;
Comunicare politică în noul peisaj mediatic;
De la consumul de știri la comportamente digitale;
Noi direcţii de analiză în teoriile comunicării în era reţelelor sociale;
Dezinformare în era digitală;
Efecte ale utilizării media în era reţelelor sociale.
PROF.UNIV.DR. PAUL DOBRESCU – Adresă email: paul.dobrescu@comunicare.ro
Est-Vest, noua fractură care se adaugă celei dintre nordul şi sudul european;
Ascensiunea lumii emergente şi problemele pe care le ridică pentru stabilitate şi cooperare;
Noi spatii de comunicare si practice cultural la nivel European;
Euroscepticismul ca dominant a spatiului public European;
Crizele care se anunta in perioada post criza;
Puteri economice, puteri mediatice. Rolul giganţilor tehnologici în revoluţionarea comunicării;
Declinul globalizării şi creşterea conectivităţii inteligente;
Tehnologiile emergente şi rolul lor în noua structură de putere globală;
Particularități ale comunicării în epoca “post adevăr”.
PROF.UNIV.DR. GRIGORE GEORGIU – Adresă email: grigore.georgiu@comunicare.ro – AN DE LICHIDARE
Cultură şi comunicare. Teorii actuale privind influenţa noilor mijloacele de comunicare asupra universului cultural;
Schimbarea paradigmelor culturale în lumea postmodernă (aplicaţii cu privire la ştiinţă, artă, religie, educaţie, comunicare);
Teorii cu privire la cultura media. Manipulare şi violenţă simbolică;
Raportul dintre cultura scrisă şi cultura media (audiovizual) în educaţia contemporană;
Imagine şi limbaj în comunicarea artistică. Procesul de receptare artistică. Relaţia dintre artă şi public. Industrii culturale şi problema kitsch-ului. Analize şi aplicaţii aplicate asupra unor domenii particulare (film, literatură, arte plastice, urbanism, design etc.);
Globalizare şi cultură. Problema identităţilor culturale în contextul globalizării şi al procesului de integrare europeană. Rolul sistemului mediatic în redefinirea identităţilor culturale;
Comunicarea interculturală. Etnocentrism şi relativism cultural. Competenţe şi bariere în comunicarea interculturală. Aplicaţii;
Diversitatea culturilor şi dialogul intercultural. Interferenţe şi hibridări culturale. Teorii privind diferenţele dintre culturi; factori, dimensiuni şi indicatori. Identităţile culturale ca sinteze între global şi local;
Religii şi conflicte identitare. Teorii privind „ciocnirea civilizaţiilor” în lumea actuală;
Dezbateri privind criza Uniunii Europene. Reproblematizări privind raportul dintre naţional şi european, dintre identităţile culturale naţionale şi identitatea europeană emergentă. Euroscepticismul, criza imigranţilor şi problema identităţii culturale a Europei;
Problema brandului de ţară. Imaginea României în Europa; probleme, abordări, proiecte.
PROF.UNIV.DR. CONSTANTIN SCHIFIRNEŢ – Adresă email: constantin.schifirnet@comunicare.ro (AN DE LICHIDARE)
Imaginea instituțiilor publice românești în mediul online;
Construcţia mediatică a europenizării societăţii româneşti;
Genul social în social media;
Comunicarea online și vârsta utilizatorilor;
Comportamente de comunicare în mediul online;
Comunitatea locală şi presa locală;
Rolul new media în dezvoltarea culturii virtuale;
Diferențe etnice în rețelele sociale online;
Comunicarea online în situații de criză;
Spațiu public și spațiu privat în rețelele sociale online.
PROF.UNIV.DR. TUDOR VLAD – Adresă email: tvlad@uga.edu
Criterii de evaluare a libertăţii presei;
Impactul noilor tehnologii asupra mass media şi asupra statutului comunicatorilor;
Evaluarea programelor academice de jurnalism din România;
Rolul presei in procesul de democratizare;
Pieţele mass media din Europa Centrală şi de Est;
Relația dintre învățământul de jurnalism;
Industria media în era digitală.
PROF.UNIV.DR. DIANA-MARIA CISMARU – Adresă email: diana.cismaru@comunicare.ro
Impactul dezvoltării social media asupra comunicării organizaționale;
Transformări ale organizațiilor și managementului în societatea în rețea;
Rolul social media în generarea inovației în organizații și societate;
Managementul reputației organizaționale în societatea digitală;
Transformarea relațiilor publice în societatea hiperconectată;
Strategii de comunicare și promovare în societatea digitală;
Practici de relații publice în mediul global;
Mass self-communication și alterarea identității în social media;
Fenomene psiho-sociale și caracteristici ale comunicării în mediul online;
Efecte negative ale dezvoltării mediului digital la nivel social;
Comunicare și educație în epoca postmodernă;
Aplicații ale comunicării digitale în educația modernă.
Comunicarea științei/ Science communication;
Comunicarea dezvoltării/ Development communication: procese, strategii și principii de comunicare pentru schimbări sociale pozitive;
Identificarea, analizarea și combaterea narațiunilor înșelătoare pe teme științifice;
Comunicarea datelor și rezultatelor de monitorizare și evaluare;
Comunicare, încredere publică și guvernare;
Criza de încredere în sistemele de guvernare;
Comunicarea și fundamentarea politicilor publice;
Strategii de comunicare în politicile, programele și
proiectele finanțate de Uniunea Europeană;
Dezinformare și reziliență societală;
Strategii de alfabetizare media pentru combaterea
dezinformării;
Patologii ale comunicării online: fenomenul ”fake news”;
Opinii și atitudini cu privire la Uniunea Europeană: euroscepticism, europopulism, anti-europenism etc.
Visual ageism: reprezentarea vizuală a vârstnicilor in conținuturile media;
Generații și viziuni despre viitor în zone caracterizate prin abandon și depopulare
Vârstnicii și folosirea noilor tehnologii de comunicare și informare;
Solidaritate între generații în era digitală;
Practici sociale și atitudini față de vârstnici și îmbătrânire;
Conflicte în cadrul familiei și utilizarea noilor tehnologii de comunicare și informare.
Practici de mediere în folosirea noilor tehnologii în relațiile părinți-copii-bunici
Media repertoire la diferite generații.