PROF.UNIV.DR. ALINA BÂRGĂOANU – Adresă email: alina.bargaoanu@comunicare.ro
Sfera publică europeană
Identitatea europeană
Încadrarea mediatică a subiectelor europene
Media şi sfera publică
Comunicarea în Uniunea Europeană
Rolul media în procesul de europenizare
Media şi criza economică europeană
PROF.UNIV.DR. NICOLETA CORBU –Adresă email: nicoleta.corbu@comunicare.ro
Teorii ale comunicării de masă (agenda setting, utilizări şi recompense, spirala tăcerii, fluxul comunicării în două trepte etc.)
Dieta media în noul sistem informațional
Comunicare politică în noul peisaj mediatic
De la consumul de știri la comportamente digitale
Noi direcţii de analiză în teoriile comunicării în era reţelelor sociale
Dezinformare în era digitală
Efecte ale utilizării media în era reţelelor sociale
PROF.UNIV.DR. PAUL DOBRESCU – Adresă email: paul.dobrescu@comunicare.ro
Est-Vest, noua fractură care se adaugă celei dintre nordul şi sudul european
Ascensiunea lumii emergente şi problemele pe care le ridică pentru stabilitate şi cooperare
Noi spatii de comunicare si practice cultural la nivel European
Euroscepticismul ca dominant a spatiului public European
Crizele care se anunta in perioada post criza
Puteri economice, puteri mediatice. Rolul giganţilor tehnologici în revoluţionarea comunicării;
Declinul globalizării şi creşterea conectivităţii inteligente;
Tehnologiile emergente şi rolul lor în noua structură de putere globală;
Particularităţi ale comunicării în epoca “post adevăr”.
PROF.UNIV.DR. GRIGORE GEORGIU – Adresă email: grigore.georgiu@comunicare.ro – AN DE LICHIDARE
Cultură şi comunicare. Teorii actuale privind influenţa noilor mijloacele de comunicare asupra universului cultural.
Schimbarea paradigmelor culturale în lumea postmodernă (aplicaţii cu privire la ştiinţă, artă, religie, educaţie, comunicare).
Teorii cu privire la cultura media. Manipulare şi violenţă simbolică.
Raportul dintre cultura scrisă şi cultura media (audiovizual) în educaţia contemporană.
Imagine şi limbaj în comunicarea artistică. Procesul de receptare artistică. Relaţia dintre artă şi public. Industrii culturale şi problema kitsch-ului. Analize şi aplicaţii aplicate asupra unor domenii particulare (film, literatură, arte plastice, urbanism, design etc.).
Globalizare şi cultură. Problema identităţilor culturale în contextul globalizării şi al procesului de integrare europeană. Rolul sistemului mediatic în redefinirea identităţilor culturale.
Comunicarea interculturală. Etnocentrism şi relativism cultural. Competenţe şi bariere în comunicarea interculturală. Aplicaţii.
Diversitatea culturilor şi dialogul intercultural. Interferenţe şi hibridări culturale. Teorii privind diferenţele dintre culturi; factori, dimensiuni şi indicatori. Identităţile culturale ca sinteze între global şi local.
Religii şi conflicte identitare. Teorii privind „ciocnirea civilizaţiilor” în lumea actuală.
Dezbateri privind criza Uniunii Europene. Reproblematizări privind raportul dintre naţional şi european, dintre identităţile culturale naţionale şi identitatea europeană emergentă. Euroscepticismul, criza imigranţilor şi problema identităţii culturale a Europei.
Problema brandului de ţară. Imaginea României în Europa; probleme, abordări, proiecte.
PROF.UNIV.DR. CONSTANTIN SCHIFIRNEŢ – Adresă email: constantin.schifirnet@comunicare.ro
Imaginea instituțiilor publice românești în mediul online
Construcţia mediatică a europenizării societăţii româneşti
Genul social în social media
Comunicarea online și vârsta utilizatorilor
Comportamente de comunicare în mediul online
Comunitatea locală şi presa locală.
Rolul new media în dezvoltarea culturii virtuale
Diferenţe etnice în rețelele sociale online
Comunicarea online în situații de criză
Spațiu public și spațiu privat în rețelele sociale online
PROF.UNIV.DR. TUDOR VLAD – Adresă email: tvlad@uga.edu
Criterii de evaluare a libertăţii presei
Impactul noilor tehnologii asupra mass media şi asupra statutului comunicatorilor
Evaluarea programelor academice de jurnalism din România
Rolul presei in procesul de democratizare
Pieţele mass media din Europa Centrală şi de Est
Relatia dintre învățământul de jurnalism
Industria media în era digitală
PROF.UNIV.DR. DIANA-MARIA CISMARU – Adresă email: diana.cismaru@comunicare.ro
Impactul dezvoltării social media asupra comunicării organizaționale
Transformări ale organizațiilor și managementului în societatea în rețea
Rolul social media în generarea inovației în organizații și societate
Managementul reputației organizaționale în societatea digitală
Transformarea relațiilor publice în societatea hiperconectată
Stategii de comunicare și promovare în societatea digitală
Practici de relații publice în mediul global
Mass self-communication și alterarea identității în social media
Fenomene psiho-sociale și caracteristici ale comunicării în mediul online
Efecte negative ale dezvoltării mediului digital la nivel social
Comunicare și educație în epoca postmodernă
Aplicații ale comunicării digitale în educația modernă